Om Carla

Abonnement

Lydfiler

Livestream

1:1 coaching

© 2019 

by Carla Mickelborg

Spørgsmål 

Sund risalamande

Kcal: 400

Ingredienser

200 g. grødris kogt på 1. liter vand og 1/4 l. rismælk 

50 g. Alpro neutral yoghurt

50 g. cremefine 7%

4 dråber stevia vanilje 

Lidt vaniljepulver fra Urtekram 

 

Topping

1/2 fersken skåret i skiver 

Fremgangsmåde

Kog risen til grød efter anvisning på posen. Stil grøden på køl. 

Smag grøden til med vanilje dråber og vanilje pulver.  Bland op med cremefine og Alpro yoghurt og rør det luftigt og lækkert. 

Top af med fersken eller anden frugt. 

Nogle dage har man bare lyst til dessert, lækre tunge konsistenser og og det skal der da være plads til. Denne opskrift fandt jeg på, på netop sådan en dag, og smagen er blød og slet ikke syrlig, som yoghurt jo kan være.

Start med at nyd synet af din mad, og forbered dig på at spise den med nærvær og nydelse. Jeg håber du efter de 4 uger har vænnet dig til at spise uden TV eller telefon (i hvert fald en gang imellem) og bare spiser når du spiser. Det fortjener du.  

Carla <3