Om Carla

Abonnement

Lydfiler

Livestream

1:1 coaching

© 2019 

by Carla Mickelborg

Spørgsmål & udmeldelse

elsk

dig

selv

- vision & handling , uge 4/4

Du er nu næsten i mål med din 4 uger intensive selvudvikling mod et mere kærligt forhold til dig selv. Det er noget du på alle måder skal være stolt af - ligegyldigt hvor mange gange du glemte dit mantra, eller din agenda for en selvkærlig dag. Du har taget et helt nyt skridt, i den helt rigtige retning. Bravo.

Vi har i disse uger skrabet hul på den skal, der alt for længe har pakket os ind i mørke og en dyster virkelighedsopfattelse, 

med et negativt selvbillede. Vi skal nu helt af med denne falske beskyttelse, ud i solen, og mærke den kærlighed, som vi altid har stået midt i. 

SØNDAG

 

Fortsæt de gode vaner i februar – og fremadrettet, ved at lægge en selvkærlig plan.

Vi skal væk fra det med at ønske forandring, for at mærke kærligheden og glæden i nuet.

For glæden er altid tilgængelig inde i dig, når vi ikke dømmer os selv, situationen vi er i, eller andre. Det er kun dine tanker, der kan blive såret. Virkeligheden er som den er. Valget om at blive vred og skuffet, er altid dit.

Du er ikke din fortid. Det du troede på engang, har skabt din synlige virkelighed i dag. Gå igennem det, og og bruge din bevidsthed til at skabe en bedre fremtid, med bevidste fremtidsbilleder og gode støttende tanker. 

VISION

1. Hvad vil du føle lige nu?

Eks. Fri og glad, og fyldt med inspiration.

 

Hvorfor?

Eks. Fordi jeg elsker at skabe med indre begejstring og lade min inspiration guide mine valg og handlinger.

 

2. Hvad kan du gøre nu, for at føle dig mere ______________ 

Eks. Inspireret i dag?

Eks. Jeg kan skabe ro omring mig selv om morgenen, og lytte til den indre stemme, som ved hvad der er bedst for mig. Jeg kan dagen igennem lade min intuition guide mine valg.

 

Hvorfor?

Eks. Fordi det fylder mig op med taknemmelighed og ægte glæde at gøre det jeg elsker og føler mig inspireret til.

 

3. Hvad vil du gerne bruge dagen på, så du kan føle dig mere _________________? 

Eks. Jeg vil gerne røre mig, spise sundt og arbejde med mine projekter i ro og mag.

 

 

Hvorfor?

Eks. Fordi jeg elsker mit arbejde, og liv. Og gerne vil hygge mig med det jeg laver, og ikke bare nå en masse i al hast.

 

 

4. Hvis du skulle forestille dig dit 2020 være fyldt af de følelser, som du elsker mest. Hvad skulle du så bruge tiden på?

Eks. Så vil jeg rejse med min kommende kæreste. Se verden og nyde livet. Jeg vil flytte ud i min nye lejlighed ved vandet. Bade hver dag. Holde foredrag om selvkærlighed. Lave online forløb i Club Carla og hjælpe folk der kan bruge mine råd.

 

 

Hvorfor?

Eks. Fordi jeg tror på at livet vil mig det godt, og at jeg nyder livet er min lykkelige omstændighed.

 

 

 

 

 

5. Lav nu en sætning, ved at samle dine ”Hvorfor” besvarelser, og omskriv dem så det giver mening. Hæng den et sted du ser hver dag.

 

Eks.

Fordi jeg elsker at skabe med indre begejstring og lade min inspiration guide mine valg og handlinger. Fordi det fylder mig op med taknemmelighed og ægte glæde at gøre det jeg elsker og føler mig inspireret til. Fordi jeg elsker mit arbejde, og liv. Og gerne vil hygge mig med det jeg laver, og ikke bare nå en masse i al hast. Fordi jeg tror på at livet vil mig det godt, og at jeg nyder livet er min lykkelige omstændighed.

 

Omskrevet til:

 

Jeg vil i 2020 skabe med indre begejstring og lade min inspiration guide mine valg og handlinger. Fordi det fylder mig op med taknemmelighed og ægte glæde, at gøre det jeg elsker og føler mig inspireret til. Jeg elsker mit arbejde, og mit liv fordi jeg hygge mig med det jeg laver. Jeg tror nemlig på, at livet vil mig det godt, så jeg nyder det, og ved at det er min lykkelige omstændighed.

 

 

 

 

6. Hvilke tre ting ønsker du at manifestere ud fra din ovenstående sætning i 2020?

 

Eks.

  1. Et liv i overflod. Pengene vælter ind og vokser, når jeg skaber i kærlighed og lever et ærligt liv.

  2. En kæreste jeg elsker og oplever verden med i fred og begejstring.

  3. Et smukt og vidunderligt hjem ved vandet, hvor jeg lever et sundt og selvkærligt liv med dem jeg elsker.

 

 

 

Sæt nu billeder på dine tre mål og hæng dem op på din GOALS kalender, hvis du har sådan en. Eller et sted du set dem ofte. Det rette billede giver os følelsen vi ønsker os med det samme.

Få hjælp

Hvis oplever, at denne proces er for voldsom at gå igennem alene, anbefaler jeg dig at booke en coach session hos min mor her.

For at få fuld del af den kærlighed, som vi har set skyggen af i disse uger, skal vi nu igennem nogle spørgsmål, som kan vise dig den vej, du med fordel kan gå i den kommende tid. Dine svar vil nemlig vise dig det fokus, du fremover skal holde, for bevidst at vælge de gamle negative tanker fra, og i stedet vælge din nye glade vej.

- Carla Mickelborg

MANDAG

 

Start dagen med at kigge på dine tre billeder. Tænk over, hvilke tre ting du i dag kunne finde på, som kan få dig til at føle disse ting. Skriv dem ned på en post-it eller et stykke papir. Hvis du fx. gerne vil arbejde med din sundhed, kan du sætte dig for i dag at: 1. Sidde ned og nyde mine måltider i fred og ro. Give mig selv lov til rent faktisk at smage på min mad, og tage alvor af det jeg altid har sagt: "Jeg elsker mad". Jeg vil elske min mad og mig selv i dag. 2. Jeg vil skabe ro omkring mig selv her til morgen, og sige mit mantra til mig selv i spejlet. 3. Jeg vil dagen igennem stille ind, og minde mig selv om, at jeg altid fortjener at gøre de ting der vil få min glæde op. Måske er det en gåtur i frokostpausen, selvom det ville være mere praktisk at spise den ved computeren og fortsætte arbejdet med det samme. Jeg vil lytte til min krops behov i dag.

Husk at du kan stille evt. spørgsmål i facebookgruppen, som jeg besvarer i aften kl. 20.00 på Instagram

TIRSDAG

 

Ligesom i går, handler det om at vi skal have skabt en ny vane, der får os til at blive opmærksomme på det vi vil, i stedet for det vi før gjorde helt ubevidst. Så kig på dine "My daily 3", som vi kalder det i GOALS, fra i går - og se hvad der lykkes og hvad du igen i dag vil rette kærligt fokus på. Husk at det bare er noget vi øver os i. Du skal slet ikke blive fortvivlet eller vred på dig selv, hvis du glemmer det du satte dig for.  Lad igen dagen i dag, få en god start, ved at du siger dit mantra for dig selv i spejlet, og skriver dine tre konkrete handlinger ned. Måske oplevede du i går, du du tabte energi da din chef sagde noget til dig. Så kan du i dag øve dig i at oversvømme ham med kærlighed, se ham i det bedste lys, og selv få fred.  

ONSDAG

 

Denne uge skal vi prøve systemet af med "My daily 3" hver dag, så vores hjerne kan opdage hvor effektivt det er, at skrive sine små dagligdags mål ned. For vi ved jo godt alle sammen, at når vi handler ind med en indkøbsseddel i hånden, er der langt større mulighed for, at vi rent faktisk kommer hjem med det vi mangler. I stedet for den sjove glimmer-vand-dims vi fandt under spotvarer. Når ugen er gået, kan du begynde at freestyle lidt mere, men giv dig selv den respekt, at fuldføre ugen så godt du kan, og skriv dine daglige tre ting ned. Hvilke vil du i dag gøre, for at føle en eller alle tre ting du har sat billeder op af?

TORSDAG

 

Hvid du venter på at alle dine omstændigheder skal falde til ro, at dine regninger skal komme som du forventer dem, at din familie opfører sig som du synes de skal, før du kan få fred. Så kommer du til at vente for evigt. Du bliver nød til at beskytte din egen fred. Så lad dagen i dag have fokus på dit eget valg, til at give dit sind fred. I dag skal et af dine "My daily 3" være at lade enhver bekymring og behov for at forsvare dig, slippe. I dag er ikke dagen du skal kæmpe. Let it go. Og vid, at hver gang de bekymrende tanker kommer, er det din reminder til at huske på, at de ting du ikke kan handle på nu, kan du give videre til universet, og stole på, at når du holder fokus på det du kan gøre i dag,  så sørger universet for at ordne det du er bange for. Tilføj sætningen: "I mit liv, er alt godt" når du siger dit mantra i dag.

FREDAG

 

Lad os i dag tro på, at alle vores antagelser om de ting vi tror er sande, ikke behøver at holde os tilbage for at mærke glæden i dag. Mange af de ting vi bekymrer os om, sker aldrig. Så lad dine "My daily 3" komme fra dit hjerte. Derfra hvor ingen frygt er, derfra hvor du bare ønsker at se solopgangen, lytte til fuglene, mærke vandet i brusebadet og smage på dine yndlings frugter og bade friske vand i havet. Hvis du ikke kan sove om aftenen, fordi du tænker på noget, som du ikke kan ændre, som du ligger der i din seng. Så forestil dig, at du overlader de bange tanker til universet. Se det for dig. Send det ud i universet. Stol på livet i dag. Tal ikke om dine problemer i dag. Men om din fremtidsvision. Stift fokus fra det du synes er forkert, og tag ansvar for din fremtid, ved at lyse på dem med alt dit lys, kærlighed og tro. Skriv tre ting ned du vil elske at mærke i dag, og fyld dit bægre op med den friske juice af kærlighed, du kan forsyne dig med, når du slipper din frygt.

LØRDAG

 

Husk, at fordi du nu har fundet mere fred i dig selv end for 4 uger siden, kan du ikke forvente, at du altid vil være her. Dit valg om at være i fred med dig selv og din omverden, er et valg der skal træffes hver eneste dag. Brug det værktøj du har fået her, ved at sige dit mantra, og lade det ændre sig i takt med at du ændrer dig, og dine "My daily 3#".  For det er ikke det der sker dig omkring dig, der gør dig ked af det. Men den måde du beslutter dig for at opfatte det, som kan såre dig. Så hvorfor er du i dårligt humør? Jeg ved det er fristende at sige, at det er andres skyld. Men tænk i stedet over hvad du fik/eller ikke fik gjort og handlet på i går, der har givet dig dette livssyn i dag, og tag ansvaret for din egen situation. Og gør i dag de tre selvkærlige ting (my daily 3), som skaber ringe i vandet, og får humøret op, hvor det altid var meningen du skulle være. 

TAK

 

WOW! 4 uger er nu gået - 2020 er i dén grad sat i gang - på aller selvkærligste vis. Jeg håber af hele mit hjerte, at du har kunne bruge de værktøjer, jeg har introduceret for dig. Og at du måske i fremtiden vil kunne tage fat i dem igen, når omverden udfordrer dig, og du lige får brug for lidt hjælp til igen at finde din egen indre balance igen. Jeg bruger selv The Work hver gang jeg får en negativ tanke om andre mennesker, og "My daily 3" bruger jeg altid når jeg skal have sat fokus på et nyt projekt eller selvudviklende emne. Billeder omgiver jeg mig med hver eneste dag - og tillader mig selv at lave moodboards på Pinterest, og printe de billeder ud, som inspirerer mig til et mere nærværende og lykkeligt liv. Jeg håber du fremover vil gøre det samme, og se med hver mandag, når jeg sender live på @carlachloe og kommer med nye vinkler og indsigter. Lad os alle tro på, at livet vil os det godt. Why not!?:) Og husk at jeg stadig kommer med en ny lydmeditaion hver måned for GULD medlemmer, og at jeg også vil lave flere online kursus'er i løbet af året.  

Kæmpe tak for at du er med i Club Carla <3